Donovalská 1659/32, Praha 4 - Chodov, Tel.: 222 946 014, 775 553 559, klinika@veterinadonovalska.cz

Ordinační hodiny: PO-PÁ 8-20 hod, SO 9-12 hod, NE 16-19 hod

Cestování se zvířaty

v zájmovém chovu pro neobchodní přesuny a do 5ks – pes, kočka, fretka

Pokud chcete se svým zvířecím miláčkem (psem, kočkou či fretkou) cestovat do zahraničí, je třeba splnit několik legislativních požadavků. Začít vyřizovat potřebné dokumenty je potřeba především s dostatečným časovým předstihem.

Pro cestování po Evropské Unii je třeba mít zvíře označené mikročipem (tetování je uznáváno, pokud je jasně čitelné a bylo prokazatelně provedeno před 3.7. 2011), mít vydaný a pod unikátním číselným kódem zaregistrovaný pas zvířete v zájmovém chovu (pozor – nesplést s „mezinárodním očkovacím průkazem“) a mít platné očkování proti vzteklině.

Čipování se provádí na veterinárním pracovišti mikročipem na levou stranu krku. Čip je z biologicky nezávadného materiálu a obsahuje číselný kód. Po zavedení čipu je třeba tento číselný kód zaregistrovat v některém z registrů, např. backhome registr, národní registr zvířat atd.

Vydání evropského pasu a jeho registraci do komorového registru zajišťuje schválený veterinární lékař. Jedná se o úkon, který lze provést na počkání.

Pro vycestování je také nutné mít platné očkování proti vzteklině. Z hlediska legislativy je takové očkování platné v případě, že bylo provedeno po 12.týdnu stáří zvířete, zvíře bylo již čipované a od první takové vakcinace uběhlo minimálně 21 dní. To v praxi znamená, že i pokud Váš zvířecí miláček je např. několik let pravidelně očkován, pokud provedeme nově očipování, je třeba též přeočkovat vzteklinu. Pokud bylo zvíře čipované a my neznáme datum takového čipování (nelze datum prokázat např.dokladem, který při čipování vydává veterinární lékař), je třeba po vydání pasu provést očkování proti vzteklině taktéž znovu, abychom vyhověli platné legislativě.

Některé země Evropské unie mají nad rámec těchto požadavků ještě další podmínky, které je třeba splnit. Takovými zeměmi je Velká Británie, Irsko, Malta a Finsko, které vyžadují také odčervení zvířete proti echinokokům provedené veterinárním lékařem 1-5dní před vstupem do těchto států.

Pro cestování se psem, kočkou či fretkou mladšími 16. týdnů, pro cestování se zvířaty mimo Evropskou unii a pro cestování s ostatními zvířaty mimo psa, kočku a fretku je nutné splnit speciální požadavky, tyto požadavky lze získat na stránkách Státní veterinární správy, na stránkách Evropské Komise, na stránkách zastupitelského úřadu cílového státu. Rádi Vám v dohledání a splnění konkrétních podmínek pomůžeme.